Jaarprogramma 2014-2015 | Vorige lezing | Volgende lezing | Home

Dinsdag 4 november 2014
Dr.ir. W. van Saarloos (FOM)

Van fysica naar FOM en verder…

Vijf jaar geleden maakte ik de overstap van actieve onderzoeker aan het Instituut-Lorentz van de Universiteit Leiden naar een full-time management baan als directeur van de Stichting FOM. In deze voordracht zal ik, na een korte schets van wat FOM is en doet en van hoe FOM onder NWO hangt, een aantal veranderingen bij FOM/NWO en in het Nederlandse wetenschapssysteem schetsen: topsectoren, innovatie, maatschappelijke uitdagingen, wetenschapsvisie, de nieuwe FOM strategie, de institutendiscussie, etc. En passant deel ik ook een aantal persoonlijke observaties over het Nederlandse wetenschapssysteem, gestimuleerd door mijn eigen ervaringen sinds mijn overstap naar FOM.

Jaarprogramma 2014-2015 | Vorige lezing | Volgende lezing | Home

De vergaderingen worden gehouden in zaal 208 (Zonnezaal) of zaal 211 (Planetenzaal) van het Minnaertgebouw, De Uithof.
Het Minnaertgebouw is alleen toegankelijk via de ingang aan de Leuvenlaan, niet via (loopbruggen naar) andere gebouwen.