Jaarprogramma 2015–2016

De details van de lezingen, alsmede de jaarlijkse excursie, worden zo snel mogelijk op deze pagina bekend gemaakt.

Dinsdag 6 oktober 2015, in samenwerking met de Minnaert-kring:
  Deze lezing vindt plaats in de Terrezaal van Sonnenborgh - museum & sterrenwacht
Maarten Keulemans (wetenschapsredacteur bij de Volkskrant, auteur)
Het einde is nabij!

Dinsdag 10 november 2015 om 19.30 uur, in smaenwerking met studievereniging A–Eskwadraat:
Dr. D. van Oosten (Nanophotonics, Universiteit Utrecht)
Licht-materie wisselwerking: zware fotonen en Bose-Einstein condensatie van licht

Dinsdag 1 december 2015:
Prof.dr. L.L.A. Vermeersen (Planetaire Exploratie, TU Delft / Zeespiegelverandering, NIOZ)
Het Wonderbaarlijke Gedrag van de Zeespiegel

Dinsdag 5 januari 2016:
Dr. R.J.E. Jaspers (Science and Technology of Nuclear Fusion, TU/e)
De weg naar Fusie energie - Slimmer dan ITER?

Dinsdag 2 februari 2016, in samenwerking met de Minnaert-kring:
Dr. M. Haverkorn (Sterrenkunde, Radboud Universiteit Nijmegen)
Het ecosysteem van onze Melkweg

Deze lezing vindt plaats in zaal Atlas van het Koningsbergergebouw (naast het Minnaertgebouw)
Dinsdag 1 maart 2016:
Dr. E. Pajer (Institute for Theoretical Physics, Universiteit Utrecht)
The Discovery of the Cosmos

Dinsdag 5 april 2016:
Prof.dr. S. Brandenburg (KVI - Center for Advanced Radiation Technology, RUG)
Fysica voor protontherapie

Dinsdag 3 mei 2016:
Prof.dr. S.J.G. Vandoren (Institute for Theoretical Physcis, Universiteit Utrecht)